Službeni glasnik BiH, broj 65/18

Konkurencijsko vijeće Bosne i Hercegovine je, na osnovu člana 25. stav (1) i člana 42. stav (2), a u vezi s članom 14. Zakona o konkurenciji ("Službeni glasnik BiH", br. 48/05, 76/07 i 80/09), a rješavajući po Prijavi namjere koncentracije privrednog subjekta United Media S.à.r.l., Boulevard Pierre Frieden 43, L - 1543 Veliko Vojvodstvo Luksemburg podnesenoj putem punomoćnika, advokata Nihada Sijerčića, Fra Anđela Zvizdovića 1, BC UNITIC, Tower B/II, 71000 Sarajevo, zaprimljenoj dana 05.06.2017. godine pod brojem UP-02-26-1-016-1/18, na 34. (tridesetčetvrtoj) sjednici održanoj dana 08.08.2018. godine, donijelo


ZAKLJUČAK








1. Odbacuje se Prijava koncentracije privrednog subjekta United Media S.à.r.l., Boulevard Pierre Frieden 43, L - 1543 Veliko Vojvodstvo Luksemburg, radi nepostojanaja obaveze prijave koncentracije, u smislu člana 14. stav (1) Zakona o konkurenciji.

2. Ovaj Zaključak bit će objavljen u "Službenom glasniku BiH", službenim glasilima entiteta i Brčko Distrikta Bosne i Hercegovine.

Obrazloženje


Konkurencijsko vijeće je dana 05.06.2018. godine zaprimilo pod brojem UP-02-26-1-016-1/18 podnesak koji se odnosi na Prijavu namjere koncentracije privrednog subjekta United Media S.à.r.l., Boulevard Pierre Frieden 43, L - 1543 Veliko Vojvodstvo Luksemburg (u daljem tekstu: United Media ili Podnosilac prijave) podnesenoj putem punomoćnika, advokata Nihada Sijerčića, Fra Anđela Zvizdovića 1, BC UNITIC, Tower B/II, 71000 Sarajevo, koja se odnosi na sticanje pojedinačne kontrole nad privrednim subjektima Direct Media d.o.o. Antifašističke borbe 13b, 11000 Beograd, R. Srbija ("Direct Media"), Media Point d.o.o., Antifašističke borbe 13b, 11000 Beograd, R. Srbija ("Media Point"), Pink M COMPANY d.o.o., Bulevar Ivana Crnojevića 97, 81000 Podgorica, R. Crna Gora ("Pink M") i PINK BH COMPANY d.o.o., Trg solidarnosti 10, 71000 Sarajevo, Bosna i Hercegovina ("Pink BH") (u daljem tekstu: Ciljna društva).

S obzirom da Prijava nije bila kompletna, Konkurencijsko vijeće je aktom broj UP-02-26-1-016-2/18 od dana 04.07.2018. godine, zatražilo dopunu iste.

Podnosilac prijave aktom zaprimljenim pod brojem UP-02-26-1-016-3/18 od dana 06.07.2018. godine zatražio je produženje roka za dodatnih 15 dana za dostavljanje traženih dokumenata i podataka, koje mu je Konkurencijsko vijeće i odobrilo aktom broj UP-02-26-1-016-4/18 od dana 14.07.2018. godine.

(..)** 1....

Po prijemu dokumentacije Konkurencijsko vijeće je utvrdilo da je Prijava kompletna i izdalo Potvrdu o prijemu kompletne i uredne Prijave, u skladu sa članom 30. stav (3) Zakona o konkurenciji, dana 07.08.2018. godine, pod brojem UP-02-26-1-016-10/18.

Podnosilac prijave je naveo, u skladu s članom 30. stav (2) Zakona, da Prijavu za ocjenu predmetne transakcije pored Bosne i Hercegovine će podnijeti u R. Srbiji, R. Crnoj Gori, R. Makedoniji i Albaniji, odnosno da je u toku trajanja postupka predmetna koncentracija odobrena od strane tijela za zaštitu konkurencije Republike Crne Gore i Republike Makedonije.

Konkurencijsko vijeće u postupku ocjene Prijave je utvrdilo slijedeće činjenice:

Prijava je podnesena u propisanom roku, u smislu člana 16. stav (2) Zakona.

1. Učesnici koncentracije


Učesnici predmetne koncentracije su privredni subjekti United Media S.à.r.l., 16-18, rue du Strasbourg, L - 2560 Luksemburg, Veliko Vojvodstvo Luksemburg i Direct Media d.o.o. Antifašističke borbe 13b, 11000 Beograd, R. Srbija, Media Point d.o.o., Antifašističke borbe 13b, 11000 Beograd, R. Srbija, Pink M COMPANY d.o.o., Bulevar Ivana Crnojevića 97, 81000 Podgorica, R. Crna Gora i PINK BH COMPANY d.o.o., Trg solidarnosti 10, 71000 Sarajevo, Bosna i Hercegovina.

1.1. Privredni subjekt United Media S.à.r.l., Boulevard Pierre Frieden 43, L - 1543 Veliko Vojvodstvo Luksemburg - Podnosilac prijave


Privredni subjekt United Media S.à.r.l., Boulevard Pierre Frieden 43, L - 1543 Veliko Vojvodstvo Luksemburg registrovan pod matičnim brojem B 184939 05.03.2014. godine u Registru privrednih društava i trgovine Luksemburg, koji je pod krajnjom kontrolom fondova kojima upravljaju društva povezana sa društvom KKR & Co. L.P, partnerstvom osnovanim u Delaveru, sa registrovanim sjedištem na adresi 9 West 57th Street, Suite 4200, Njujork 10019, Sjedinjene Američke Države ("KKR").

Registrovana poslovna aktivnost United Media se odnosi na televiziju / emitovanje TV kanala, odnosno društvo se konkretno bavi savjetovanjem, upravljanjem i nabavkom programskih sadržaja, odnosno proizvodnjom i emitovanjem kanala, koji se potom distribuiraju preko telekomunikacionih operatera krajnjim korisnicima.

KKR je globalna investiciona kompanija, koja nudi širok asortiman alternativnih imovinskih fondova i drugih investicionih proizvoda investitorima, kao i rješenja na tržištima kapitala kompanijama, kompanijama u svom portfelju i drugim klijentima. Povezani privatni investicioni fondovi kojima upravlja KKR investiraju u kompanije u raznim sektorima. Svako portfolio društvo koje je kontrolisano od strane kompanije KKR ima sopstveni odbor direktora, koji obično podrazumijeva jednog ili više predstavnika KKR-a, i koji posluje i finansira se nezavisno od drugih portfolio društava koji su kontrolisani od strane kompanije KKR.

1.1.1. Povezani privredni subjekti privrednog subjekta "KKR" u Bosni i Hercegovini


Privredni subjekt "KKR" u Bosni i Hercegovini je prisutan preko povezanih privrednih subjekata:

- Adria News d.o.o., Kolodvorska 12, Sarajevo

- Adria News Bh Production d.o.o., Kolodvorska 12, Sarajevo

- CAS Media d.o.o., Kolodvorska 12, Sarajevo

- Telemach d.o.o. Sarajevo, Džemala Bijedića 216, Sarajevo

- M & H Company d.o.o. Sarajevo, Džemala Bijedića 216, Sarajevo

- HKB net d.o.o. Sarajevo, Džemala Bijedića 216, Sarajevo

- KATV HS d.o.o. Sarajevo, Džemala Bijedića 216, Sarajevo

1.2. Privredni subjekti Direct Media d.o.o. Antifašističke borbe 13b, 11000 Beograd, R. Srbija, Media Point d.o.o., Antifašističke borbe 13b, 11000 Beograd, R. Srbija, Pink M COMPANY d.o.o., Buleva


1.2.1. Privredni subjekt Direct Media d.o.o. Antifašističke borbe 13b, 11000 Beograd, R. Srbija - Direct Media


Privredni subjekt Direct Media d.o.o. Antifašističke borbe 13b, 11000 Beograd, R. Srbija (u daljem tekstu: Direct Media) je registrovan dana 17.04.2001. godine u Agenciji za privredne registre Republike Srbije pod matičnim brojem 17337785, i u vlasništvu je privrednog subjekta Ascanius Netherlands B.V., Claudius Prinsenlaan 144, 4818CP Breda, K. Holandija sa 95% učešća, te fizičkih lica Jovana Stojanovića sa 1% učešća, Silvane Pandurevisa sa 1% učešća i Jadranke Drinić sa 3% učešća.

Osnovna djelatnost Direct Media grupe su marketinški poslovi, poslovi vezani sa oglašavanjem klijenata u medijima (televizija, radio, novine, internet, outdoor), kupovina i prodaja televizijskih prava, finansiranje produkcija u zajedničkim aranžmanima.

Pretežne registrovane djelatnosti privrednog subjekta Direct Media je djelatnost reklamnih agencija.

U Bosni i Hercegovini, Direct Media je u prethodnom periodu bila prisutna na tržištu preko zavisnog društva Direct Media BiH koji nije obuhvaćen predmetnom transakcijom, te je osnovano novi privredni subjekat Direct Media Komunikacije d.o.o. Sarajevo, Mjedenica 54, 71000 Sarajevo koji će biti neposredni sticalac 100% udjela u privrednom subjektu PINK BH COMPANY d.o.o., Trg solidarnosti 10, 71000 Sarajevo, Bosna i Hercegovina, a po pribavljanju svih zakonom propisanih odobrenja.

1.2.1.1. Privredni subjekt Direct Media d.o.o. Sarajevo, Mjedenica 54, 71000 Sarajevo - DM BiH


Privredni subjekt Direct Media d.o.o. Sarajevo, Mjedenica 54, 71000 Sarajevo (u daljem tekstu: DM BiH) je registrovan u Općinskom sudu u Sarajevu pod matičnim brojem 65-01-0153-12 i u 100% vlasništvu je privrednog subjekta Ascanius Netherlands B.V., Claudius Prinsenlaan 144, 4818CP Breda, K. Holandija.

Međutim, privredni subjekt DM BiH nije obuhvaćen predmetnom transakcijom, odnosno neće biti prodat Podnosiocu. Predmet prodaje u Transakciji su isključivo privredni subjekti navedeni u priloženoj strukturi grupe, dok će prije Transakcije doći do internog korporativnog restrukturiranja postojeće Direct Media grupe, pri čemu će DM BiH (kao i određena druga društva u okviru trenutne Direct Media grupe, uključujući hrvatska i slovenačka zavisna društva) biti izdvojeni iz grupe, odnosno neće biti prodati u okviru transakcije. Direct Media grupa pretežno posluje preko lokalnog zavisnog društva u svakoj državi gdje je prisutna, uključujući Bosnu i Hercegovinu.

1.2.1.2. Privredni subjekt Direct Media Komunikacije d.o.o. Sarajevo, Mjedenica 54, 71000 Sarajevo - DM Komunikacije BiH


Privredni subjekt Direct Media Komunikacije d.o.o. Sarajevo, Mjedenica 54, 71000 Sarajevo (u daljem tekstu: DM Komunikacije BiH) je registrovan u Općinskom sudu u Sarajevu pod matičnim brojem 65-01-0523-18 dana 03.07.2018. godine i u 100% vlasništvu je privrednog subjekta Direct Media d.o.o. Antifašističke borbe 13b, 11000 Beograd, R. Srbija.

Novoosnovano privredno društvo DM Komunikacije BiH će biti neposredni sticalac 100% udjela u privrednom subjektu PINK BH COMPANY d.o.o., Trg solidarnosti 10, 71000 Sarajevo, Bosna i Hercegovina, a po pribavljanju svih zakonom propisanih odobrenja.

1.2.2. Privredni subjekt Media Point d.o.o. Antifašističke borbe 13b, 11000 Beograd, R. Srbija - Media Point


Privredni subjekt Media Point d.o.o. Antifašističke borbe 13b, 11000 Beograd, R. Srbija (u daljem tekstu: Media Point) je registrovan dana 02.07.2009. godine u Agenciji za privredne registre Republike Srbije pod matičnim brojem 20552387, i u 100% je vlasništvu fizičkog lica Dragana Ješića.

Media Point predstavlja medijsku agenciju koja čini dio medijskog pool-a Direct Media.

Pretežne registrovane djelatnosti privrednog subjekta Media Point je djelatnost reklamnih agencija.

1.2.3. Privredni subjekt Pink M COMPANY d.o.o., Bulevar Ivana Crnojevića 97, 81000 Podgorica, R. Crna Gora - Pink M


Privredni subjekt Pink M COMPANY d.o.o., Bulevar Ivana Crnojevića 97, 81000 Podgorica, R. Crna Gora (u daljem tekstu: Pink M) je registrovan dana 15.01.2003. godine u Centralnom registru privrednih subjekata pod registarskim brojem 5-0155421/15 i u 100% vlasništvu je privrednog subjekta Pink Internacional Company d.o.o., 11000 Beograd, R. Srbija.

Pink MNE emituje program u Crnoj Gori od 2002. godine, sa nacionalnom pokrivenošću.

Emituje informativni i zabavni sadržaj, usmjeren pretežno na crnogorske korisnike.

Privredni subjekt Pink M nema povezanih privrednih subjekata u Bosni i Hercegovini.

1.2.4. Privredni subjekt PINK BH COMPANY d.o.o., Trg solidarnosti 10, 71000 Sarajevo, Bosna i Hercegovina - Pink BH


Privredni subjekt PINK BH COMPANY d.o.o., Trg solidarnosti 10, 71000 Sarajevo, Bosna i Hercegovina (u daljem tekstu: Pink BH) je registrovan u Općinskom sudu u Sarajevu pod matičnim brojem 65-01-0500-08 i u vlasništvu je fizičkog lica Mitrović Željka sa 49% učešća i privrednog subjekta Pink Internacional Company d.o.o., 11000 Beograd, R. Srbija sa 51% učešća.

Pink BH je kompanija koja se bavi televizijskim emitovanjem na području BiH koja gledaocima nudi zabavni i informativni program. Osnovana je 2003. godine, u uslovima ograničene geografske pokrivenosti, a Regulatorna agencija za komunikacije (RAK) dodijelila joj je licencu za emitovanje programa na nacionalnoj frekvenciji. Pink BH ima urede i studije u Banjaluci i Sarajevu.

2. Pravni okvir ocjene predmetne koncentracije


Konkurencijsko vijeće je u postupku ocjene predmetne koncentracije primijenilo odredbe Zakona i Odluke o utvrđivanju relevantnog tržišta ("Službeni glasnik BiH", broj 18/06 i 34/10), te odredbe Odluke o načinu podnošenja prijave i kriterijima za ocjenu koncentracija privrednih subjekata ("Službeni glasnik BiH", broj 34/10).

3. Pravni osnov koncentracije


Pravni osnov predmetne koncentracije je Memorandum o razumijevanju, zaključen dana 24.05.2018. godine između Ascanius Netherlands B.V., Claudius Prinsenlaan 144, 4818CP Breda, K. Holandija ("Ascanius" ili "Prodavac 1"), g. Dragana Ješića, državljanin Republike Srbije, JMBG: 0305962710188 ("Prodavac 2"), privrednog subjekta Pink International Company d.o.o., Neznanog junaka 1, 11000 Beograd, R. Srbija ("Prodavac 3"), fizičkog lica, g. Željka Mitrovića ("Prodavac 4") i United Media S.à.r.l., Boulevard Pierre Frieden 43, L - 1543 Veliko Vojvodstvo Luksemburg ("Kupac).

Prije sprovođenja transakcije, Direct Media je pod isključivom kontrolom privrednog subjekta Ascanius ("Ascanius" ili "Prodavac 1")2, a Media Point je pod isključivom kontrolom g. Dragana Ješića, ("Prodavac 2").

Istovremeno, prije transakcije Direct Media je manjinski član (10%) u privrednom društvu Pink International Company d.o.o., Neznanog junaka 1, 11000 Beograd ("Prodavac 3").

Prije Transakcije, Prodavac 3 ima 49% udjela u kapitalu Pink BH i 100% udjela u kapitalu Pink MNE. Preostalih 51% udjela u kapitalu Pink BH ima fizičko lice, g. Željko Mitrović ("Prodavac 4").

United Media namjerava da stekne pojedinačnu kontrolu nad Direct Media i Media Point, tj. da kupi udjele od Prodavca 1 i Prodavca 2, odnosno manjinskih dioničara. Istovremeno sa preuzimanjem Direct Media i Media Point, Direct Media će zamijeniti svoj postojeći manjinski udio u Prodavcu 3 za cjelokupne udjele u Pink MNE i Pink BH, koje prije Transakcije imaju Prodavac 3 i Prodavac 4. Preuzimanje kontrole nad Pink MNE i Pink BH od strane Direct Media, odnosno prodaja društava Direct Media i Media Point United Media predstavljaju međusobno uslovljene radnje, odnosno sprovođenje jedne radnje će biti uslovljeno uspješnim sprovođenjem druge, tako da na kraju transakcije Kupac stekne krajnju kontrolu nad Direct Media, Media Point, Pink MNE i Pink BH.

Nakon dobijanja odgovarajućih regulatornih odobrenja i sprovođenja transakcije, United Media, odnosno KKR, će imati pojedinačnu kontrolu nad Ciljnim Društvima.

Stoga, predložena transakcija predstavlja koncentraciju u smislu člana 12. stav 1. tačka b) Zakona o konkurenciji.

4. Obaveza prijave koncentracije


Prema podacima iz Prijave, ukupni godišnji prihodi privrednih subjekata učesnika koncentracije (i njihovih povezanih privrednih subjekata), na dan 31. decembar 2017. godine, kao godini koja prethodi koncentraciji, iznosi:

Tabela 1.

(..)**....

Izvor: Podaci iz Prijave o namjeri koncentracije

* kurs Centralne banke na dan 25.07.2018. godine - 1 EUR - 1,95583 (srednji kurs)

**... (..)**

*** konsolidovani svjetski prihod (uključujući prihod ostvaren u Bosni i Hercegovini)

Godišnji prihodi učesnika koncentracije (Tabela 1.) predstavljaju ukupne prihode (bez poreza na dodanu vrijednost i drugih poreza koji se direktno odnose na učesnike koncentracije na tržištu Bosne i Hercegovine), u smislu člana 9. tačka h) Odluke o načinu podnošenja prijave i kriterijima za ocjenu koncentracija privrednih subjekata.

Konkurencijsko vijeće je utvrdilo da je predložena transakcija koja se odnosi na sticanje pojedinačne kontrole od strane United Media nad privrednim subjektima Direct media, Media Point, Pink BH i Pink M ispunila uslove iz člana 12. stav (1) tačka b) Zakona.

Prema podacima (Tabela 1.) učesnici koncentracije su ispunili uslov iz člana 14. stav (1) tačka a) Zakona (ukupan prihod na svjetskom tržištu), ali nemaju ispunjene uslove o ostvarenom ukupnom godišnjem prihodu na tržištu Bosne i Hercegovine iz člana 14. stav (1) tačka b) Zakona o konkurenciji (privredni subjekti Direct Media, Media Point, Pink BH i Pink M).

Također, učesnici koncentracije nisu ispunili uslov za obaveznu prijavu koncentracije koji se odnosi na zajednički tržišni udio na relevantnom tržištu, a koji mora biti veći od 40,0%, u smislu člana 14. stav (1) tačka b) Zakona (Tabela 2., 3. i 4.).

5. Relevantno tržište


Relevantno tržište koncentracije, u smislu člana 3. Zakona, te čl. 4. i 5. Odluke o utvrđivanju relevantnog tržišta, čini tržište određenih proizvoda/usluga koje su predmet obavljanja djelatnosti na određenom geografskom tržištu.

Prema odredbi člana 4. Odluke o utvrđivanju relevantnog tržišta, relevantno tržište u proizvodnom smislu obuhvaća sve proizvode i/ili usluge koje potrošači i/ili korisnici smatraju međusobno zamjenjivim, pod prihvatljivim uslovima, imajući u vidu posebno njihove bitne osobine, kvalitet, uobičajenu namjenu, način upotrebe, uslove prodaje i cijene.

Nadalje prema članu 5. Odluke o utvrđivanju relevantnog tržišta, relevantno tržište u geografskom smislu obuhvaća cjelokupnu ili dio teritorije Bosne i Hercegovine na kojem privredni subjekt djeluje u prodaji i/ili kupovini relevantnog proizvoda pod jednakim ili dovoljno ujednačenim uslovima i koji to tržište bitno razlikuje od uslova tržišne konkurencije na susjednim geografskim tržištima.

Podnosilac prijave je u Prijavi naveo da smatra da je relevantno tržište predmetne koncentracije imajući u vidu poslovne aktivnosti Pink BH i prethodnu praksu Vijeća, tržište proizvodnje i emitovanja TV kanala.

Navedeno obrazlaže stavom, da nekoliko zavisnih društava United Grupe se bavi proizvodnjom različitih vrsta plaćenih TV kanala (Sport Klub, Pikaboo, Top, Cinemania, GNT, N1, Fight Channel, IDJTV itd.), koji se distribuiraju u Bosni i Hercegovini. Sa druge strane, Pink BH predstavlja tzv. free-to-air televizijski kanal, koji se emituje na nacionalnoj frekvenciji i dostupan je gledaocima bez posebne naknade ili pristupa ponudi određenog distributera medijskih sadržaja.

Relevantno tržište se odnosi na nabavku "sirovog" medijskog sadržaja (proizvodnjom sopstvenog sadržaja ili licenciranjem sadržaja trećih lica, npr. filmova, sportskih događaja itd.) i pakovanje takvog sadržaja u TV kanal sa programskom šemom, koji po pravilu ima određenu programsku temu. Prava distribucije kanala mogu se naknadno preprodati distributerima medijskog sadržaja (telekom operaterima), a televizijski kanali se mogu podijeliti u različite kategorije (npr. sportski, dokumentarni, muzički kanali) ili se, uz odgovarajuću licencu RAKa, mogu emitovati na tzv. free-to-air osnovi putem radiofrekvencija.

Tržište proizvodnje i emitovanja televizijskih kanala je veoma dinamično tržište, sa velikim brojem različitih učesnika i tipova sadržaja koji se mogu naći u ponudi. U prethodnim odlukama, Evropska komisija je identifikovala posebno tržište veleprodaje TV kanala, na kojem kompanije koje paketiraju programske sadržaje u kanale i maloprodajni distributeri televizijskih usluga pregovaraju uslove distribucije TV kanala krajnjim korisnicima.

Evropska komisija je takođe razmatrala da li treba razdvajati posebne segmente kanala koji se emituju na platformama sa slobodnim pristupom (engl. free-to-air, "FTA") i plaćenih TV kanala ili kanala koji se emituju na platformama sa uslovnim pristupom (engl. pay-TV). FTA kanali se emituju otvoreno i dostupni su krajnjim korisnicima bez posebne naknade, u granicama važećeg regulatornog okvira.

Dakle, postoje argumenti da bi relevantno tržište proizvoda trebalo segmentirati na plaćene i FTA kanale, s obzirom na specifične razlike između ove dvije vrste kanala (koje su relevantne i za konkretnu koncentraciju, s obzirom da je Pink BH FTA kanal, a da su kanali Podnosioca isključivo plaćeni kanali), imajući u vidu način finansiranja, način distribucije i cijenu, formulisanje programske šeme (FTA kanali su pretežno opšteg usmjerenja, jer ciljaju cjelokupnu publiku, dok se plaćeni televizijski kanali češće specijaliziraju za određenu vrstu sadržaja, npr. filmski, dječiji, sportski kanali, itd.), regulatorne uslove (FTA kanali zahtijevaju posebnu licencu), itd.

Međutim, s obzirom na činjenicu da predložena transakcija ima minimalne efekte na lokalno tržište, Podnosilac prijave smatra da bi relevantno tržište proizvoda za predmetnu transakciju trebalo definisati u skladu sa predloženom definicijom, kao i da razlikovanje plaćenih televizijskih sadržaja i kanala koji se emituju bez naknade nije neophodno u konkretnom slučaju, s obzirom da predmetna transakcija ne prouzrokuje značajne posljedice po konkurenciju u Bosni i Hercegovini.

Podnosilac prijave smatra da je relevantno geografsko tržište predmetne koncentracije za proizvodnju i emitovanje TV kanala trebalo definisati kao teritoriju Bosne i Hercegovine.

Kao što je prethodno navedeno, Direct Media/Media Point su u prethodnom periodu bili prisutni na tržištima marketinških komunikacijskih usluga i kupovine medijskog prostora u Bosni i Hercegovini preko lokalnog zavisnog društva (DM BiH). Međutim, poslovanje DM BiH neće biti predmet Transakcije. DM BiH će nastaviti sa poslovnim aktivnostima u Bosni i Hercegovini nakon sprovođenja transakcije, u potpunosti nezavisno od Podnosioca prijave. Shodno tome, Podnosilac prijave smatra da navedena tržišta ne treba smatrati relevantnim za predmetnu transakciju.

Slijedom navedenog, pod relevantnim tržištem predmetne koncentracije smatra se tržište proizvodnje i emitovanje TV kanala na teritoriji Bosne i Hercegovine.

5.1. Analiza relevantnog tržišta koncentracije


Tabela 2. Procjena tržišnih udjela učesnika koncentracije United Media i Pink BH kao i konkurenata na tržištu proizvodnje i emitovanje TV kanala za 2017. godinu


(..)**....

Izvor: Podaci iz Prijave o namjeri koncentracije

* (..)**....

Podnosilac prijave nema precizne informacije o gledanosti kanala njegovog portfolija koji su dostupni korisnicima u Bosni i Hercegovini. Generalno gledano, plaćeni televizijski kanali, koji su dostupni korisnicima samo preko ponuda operatora (kablovskih, IPTV ili drugih tehnologija distribucije), imaju po definiciji znatno manju gledanost jer su manje dostupni korisnicima od kanala koji se emituju putem radiofrekvencija, te najčešće i nisu predmet praćenja rejtinga gledanosti. Plaćeni kanali se pretežno finansiraju iz naknada za distribuciju prema korisnicima operatora, dok se FTA kanali pretežno finansiraju iz prihoda iz oglašavanja.

Imajući u vidu fragmentiranost relevantnog medijskog tržišta, činjenicu da su FTA i pay-TV kanali značajno različiti u pogledu bitnih karakteristika, odnosno činjenicu da Učesnici imaju relevativno ograničeno prisustvo na relevantnom tržištu, Podnosilac smatra da predmetnom koncentracijom neće doći do bilo kakvog sprječavanja, ograničavanja ili narušavanja konkurencije, a naročito ne putem stvaranja ili jačanja dominantnog položaja.

6. Ocjena koncentracije


Prema podacima iz Prijave (Tabela 1.) učesnici koncentracije nisu ispunili uslov ukupnog godišnjeg prihoda, u smislu člana 14. stav (1) tačka b) Zakona.

Također, u smislu naprijed navedenog, Tabele 2, 3, i 4, učesnici koncentracije nisu ispunili ni uslov da je njihov zajednički tržišni udio na relevantnom tržištu veći od 40,0%.

Na osnovu naprijed navedenog, utvrđeno je da privredni subjekt United Media nije bio obavezan podnijeti Prijavu koncentracije, u smislu člana 14. Zakona, te je odlučeno kao u dispozitivu.

7. Administrativna taksa


Podnosilac prijave na ovaj Zaključak, u skladu sa članom 2. Tarifni broj 108. tačka c) Odluke o visini administrativnih taksi u vezi sa procesnim radnjama pred Konkurencijskim vijećem ("Službeni glasnik BiH", br. 30/06 i 18/11) je dužan platiti administrativnu taksu u ukupnom iznosu od 1.000,00 KM u korist Budžeta institucija Bosne i Hercegovine.

8. Pouka o pravnom lijeku


Protiv ovog Zaključka nije dozvoljena žalba.

Nezadovoljna strana može pokrenuti upravni spor pred sudom Bosne i Hercegovine u roku od 30 dana od dana prijema, odnosno objave ovog Zaključka.

Broj UP-02-26-1-016-12/18
08. augusta 2018. godine
Sarajevo


Predsjednica
Adisa Begić, s. r.

1 (..)** podaci predstavljaju poslovnu tajnu

Pretplatnici imaju dodatne pogodnosti. Ukoliko ste već pretplatnik, prijavite se! Ukoliko niste pretplatnik, registrirajte se!